JANGAN KEMAS KATIL ANDA SETIAP PAGI JIKA ANDA TIDAK MAHU BINATANG INI MEMBIAK ATAS KATIL ANDA!

0 Comments


Kebanyakan orang diajar untuk kemas katil mereka selepas bangun dari tidur dan sebelum memulakan hari mereka. Bagaimanapun, saintis kini mendakwa bahawa amalan harian ini sebenarnya sangat tidak sihat.
Jangan Kemas Katil Anda Setiap Pagi Jika Anda Tidak Mahu Binatang Ini Membiak Atas Katil Anda!
Jangan Kemas Katil Anda Setiap Pagi Jika Anda Tidak Mahu Binatang Ini Membiak Atas Katil Anda!
Semuanya kerana berjuta-juta hama ghaib yang tinggal dan hidup di tempat tidur anda. Benda asing ini memakan kepingan kulit mati yang jatuh daripada badan kita ketika kita tidur. Ini menjadikan tilam, selimut, cadar, bantal dan apa-apa lagi di tempat tidur, tempat pembiakan yang sesuai untuk makhluk mikroskopik ini. Apabila kita tidur untuk masa yang lama di atas katil, peralatan tempat tidur akan mengambil kelembapan dari sentuhan badan yang berpanjangan yang membolehkan hama untuk terus hidup dan membiak.
Para saintis kini mencadangkan cara yang mudah dan berkesan untuk mengurangkan bilangan hama di atas katil anda; “hanya biarkan ia tanpa dikemas.” Dr Stephen Pretlove berkata kepada BBC dan menjelaskan: “Kita tahu bahawa hama hanya boleh hidup dengan mengambil air dari atmosfera menggunakan kelenjar kecil pada bahagian luar badan mereka. Sesuatu yang mudah seperti meninggalkan katil tanpa dikemas siang hari boleh menghilangkan kelembapan dari cadar dan tilam supaya hama akan menjadi kering dan akhirnya mati.
“Hama yang kurang boleh membawa kepada kesihatan yang lebih baik kerana mereka sering menyebabkan alahan dan asma kepada ramai orang yang menderita pada masa kini . Lagipun, setiap orang pun tidak mahu berkongsi katil mereka, tempat yang nyaman dan kehangatan, dengan berjuta-juta hama yang menyeramkan ini.
Lain kali anda bangun, elakkan kemas katil seterusnya dapat jimatkan masa anda. Tiada apa yang anda akan rugi jika berbuat begini, sebaliknya anda boleh berakhir dengan lebih sihat, dan lebih bahagia.

Sila kongsikan artikel ini dengan orang lain supaya mereka boleh belajar tentang sains dan faedah untuk katil tidak dikemas!

Unknown

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 comments: