Kemarahan di Arab Saudi apabila pembaca berita TV wanita pertama tak bertudung.

0 Comments

 Seorang pembaca berita telah menyebabkan kekecohan di Arab Saudi kerana menyampaikan berita tanpa memakai jilbab (tudung kepala).


Kemarahan di Arab Saudi selepas pembaca berita TV wanita tak bertudung
Kemarahan di Arab Saudi selepas pembaca berita TV wanita tak bertudung
Penyampai itu menyampaikan berita dari studio di London iaitu Al Ekhbariya, saluran berita milik negara itu yang menampilkan pembaca berita wanita pertama Kerajaan itu apabila ia dilancarkan satu dekad yang lalu.


Jurucakap Saleh Al Mughailif mengeluarkan kenyataan selepas klip itu dikongsi beberapa laman berita bahasa Arab dan dilihat beribu-ribu kali. 

Menurut Gulf News, beliau berkata; "Dia tidak berada di studio dalam Arab Saudi dan kami tidak bertolak ansur dengan sebarang pelanggaran nilai dan sistem di negara ini."

Adalah perkara biasa untuk Saudi TV untuk menampilkan wanita yang tidak memakai tudung, tetapi ia biasanya hanya berlaku pada pertunjukan bikinan luar negeri atau apabila wanita tampil sebagai tetamu.

Al Ekhbariya dilancarkan pada Januari 2004 dan buletin yang pertama menjadi berita utama dengan menampilkan pembaca berita wanita yang pertama di negara Islam itu, yang memakai pakaian Barat dengan bertudung kepala.

Unknown

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 comments: