17 Tindakan Perbuatan Isteri yang Paling Disukai Suami

0 Comments


1. Mendoakan dan Bersyukur dengan pemberian suami
Tindakan Isteri nombor 1 yang paling disukai oleh Suami dan membuat semua Suami di dunia ini akan merasa sangat bahagia adalah apabila isteri selalu bersyukur dan berterima kasih kepada suami atas pemberian suami (tempat tinggal, makan dan pakaian dll) tanpa mengeluh dan mengucapkan syukur pada Allah, selanjutnya Isteri dengan sabar beribadah  memohon pada Allah untuk mendoakan suaminya.

2. Setia ,Bersikap jujur dan terbuka pada Suami
Suami bahagia jika isteri tidak membohonginya, setia  dan selalu terbuka bercerita pada suaminya tentang keadaan dirinya dan orang-orang disekitarnya.

3. Tidak menunda -nunda perintah suami
Suami sangat menyukai jika perintahnya segera dilaksanakan, dan akan merasa kesal jika ditunda-tunda pelaksanaanya kesannya tidak menghargai dan menyepelekan suami.



 4. Mengelola dengan baik penghasilan suami, tidak boros dan bijak dalam membelanjakanya
Suami akan bahagia jika isteri bisa tidak boros, membelanjakan penghasilan dengan bijak dan pandai menguruskan penghasilan suami meskipun sedikit untuk ditabung dan diguna ketika keperluan darurat.

5. Menyiapkan keperluan sehari-hari suami
Misalnya menyiapkan pakaian kerja, menyediakan minum dan menyiapkan serta menemani suami makan

6. Berpakaian dan berdandan sesuai selera Suami
Suami akan suka dan bahagia memandangi isteri jika isteri berdandan atau berpakaian sesuai keinginan suami.

7. Mesra pada suami
Pagi hari bangun tidur bangun mencium pipi suami sambil mengucapkan : Bangun sayang… atau tiba – tiba memeluk suami sambil mencium pipi terus pergi.. 

8. Memberi waktu dan menyiapkan perlengkapan hobi positif suami
Suami akan merasa sangat bahagia jika hobinya dapat dilaksanakan dan isteri memberikan waktu yang cukup untuk hobi suami apalagi jika isteri sampai menyiapkan keperluan yang berhubungan dengan hobinya,suami akan sangat bahagia.

9. Berdandan dan Wangi sebelum tidur
Sebelum tidur mandi, merias diri seperlunya, memakai parfum dan pakaian tidur yang disukai suami. Meskipun suami tidak “berhasrat” tapi niat isteri bersiap dihadapan suami akan mengubah pemikirannya.

10. Bangga pada perbuatan dan sikap suami
Suami akan sangat bahagia jika tindakan atau perbuatannya membanggakan isterinya dan isteri mengucapkan bangga kepada suaminya dan membanggakan suaminya di hadapan orang lain

11. Memasang wajah ceria dan bersikap atau bercerita humoris dengan suami
Wajah ceria dan bersikap humor yang diberikan isteri pada suami akan membuat suami merasa terhibur dan rindu pada gelagat isterinya.

12. Isteri bersikap baik dan ramah pada orang lain terutama pada keluarga Suami
Suami akan merasa bahagia jika isterinya dipuji oleh keluarganya terutama oleh Ibubapa suami, tetangga atau teman suami untuk kebaikan dan keramahan isterinya

13. Isteri pandai bersikap sebagai teman, rakan bisnes, ibu dan kawan pada suami
Isteri yang boleh diajak berbicara, berborak ataupun berbincang akan mengeratkan lagi hubungan. malahan suami akan merasa bertambah sayang terhadap isteri.

14. Bersikap Bijaksana dan Menghibur suami
Suami akan merasa bahagia jika isterinya bersikap bijaksana misalnya tidak semena-mena menuduh tanpa bukti, bertanya dulu sebelum marah, memberi hiburan pada suami misalnya jalan2 / makan2 dll.

15. Tabah, Tidak mudah patah semangat dan optimis menghadapi hidup
Suami akan bahagia jika isteri tabah dan tidak mudah patah semangat dalam menghadapi masalah atau kesulitan hidup

16. Tidak penat dan memberi penyelesaian kepada Kesulitan yang dihadapi Suami
Isteri yang memberi solusi dan tidak penat untuk menghadapi masalah atau kesulitan akan membahagiakan suami.

17. Membantu kewajiban suami
Kewajiban suami adalah memberi tempat tinggal, makan dan pakaian pada isteri. Walhal, isteri tidak mempunyai kewajiban untuk hal tersebut tapi jika isteri ikut membantu suami dalam pelaksanaan hal tersebut tentunya akan sangat membantu suami kerana beban suami menjadi lebih ringan sehingga suami akan bahagia oleh perbuatannya.

Unknown

Some say he’s half man half fish, others say he’s more of a seventy/thirty split. Either way he’s a fishy bastard.

0 comments: